Articolul anterior, cel in care am criticat pozitia Realitatii TV Bacau referitoare la cazul schimburilor de imobile dintre Consiliul Judetean si asociatia lui Dumitru Sechelariu, a generat o serie de convorbiri telefonice intre subsemnatul si producatorul stirilor de la postul TV.
Intre altele, dansul mi-a reprosat ca, neavand studii administrative, nu pot intelege ca o hotarare a CJ este “litera de lege” si nu ne ramane decat sa o respectam intocmai, fara posibilitatea de a o critica:
“Ceea ce s-a votat in CJ este litera de lege. Asta e rezultatul votului. Ce increngaturi sunt in spatele votului nu ma intereseaza. Votul care a fost dat in CJ si hotararea au caracter de lege, fie ca ne place, fie ca nu. Asta e”.
Ei, bine, NU! Ca ziarist trebuie sa analizez si sa critic orice lege daca mi se pare proasta sau adoptata in urma unor interese de grup. Am dreptul sa nu-mi placa o lege si sa o critic. Si nu numai ca am dreptul, dar ca ziarist sunt obligat sa cercetez ce se afla in spatele unor hotarari, chiar daca sunt “litera de lege”. Sa ma interesez care-s “increngaturile” din spatele votului.
Sincer, regret o asemenea atitudine. Mai ales la un post care se considera a apartine unui brand serios. Si ca dansul iar mi-a inchis telefonul in nas.
UPDATE: Stimate domn Soroceanu, am rugamintea sa incerci sa te maturizezi si sa nu mai injuri cu pesudonime de pe IP-uri de Piatra Neamt, localitatea matale de bastina. Daca nu stii ce-i ala IP, intreaba la tehnic si te lamuresc baietii.


in sectiunea 









10 Oct 2009 la ora 3:46 pm
[...] Contrasens scrie despre cum a fost tras de urechi de producatorul de la Realitatea tv Bacau, Cristian Soroceanu, pentru ca a criticat o hotarare a CL care-l avantajeaza pe Sechelariu. Minunat PR. Oare Sergiu Toader il poate da afara? [...]
10 Oct 2009 la ora 4:54 pm
Esenta stirii difuzata de RealitateaTV Bacau era ca ceea ce s-a votat in Consiliul Local ESTE litera de lege, fie ca ne place sau nu. Ce anchete vom face dupa sedinta e treaba noastra. Critica era asupra modului de exprimare fata de colegii tai din presa, asa cum ai postat initial pe blog: “MARS”. Te rog sa-ti pastrezi invectivele pentru parintii tai ! Sincre, mie nu-mi place razboiul dus impotriva colegilor din presa. Imi pare rau ca publici trunchiat convorbirea si ca nu ai inteles esenta. Ti-am inchis telefonul pentru ca tu, in loc sa-mi explici de ce-ti jignesti colegii din presa si-i discreditezi fara argumente si motive, taci. Tacere placuta!
10 Oct 2009 la ora 5:25 pm
Prin 2004, Pinalti ii dicta telefonic unui Cristi Soroceanu ce si cum cu Ceahlaul, inclusiv pentru ProSport, inclusiv pentru ziarul Realitatea Media, si posibil ca si inainte, si dupa 2004. Sper ca omul de mai sus e altul. pt ca si “noi vrem respect”, chiar daca suntem mai de la tara, din Bacau.
10 Oct 2009 la ora 5:45 pm
Domnule Soroceanu, cred ca am publicat cuvant cu cuvant fragmentul de convorbire avut cu Dvs. Care este esential pentru atitudinea Dvs. fata de rolul presei.
Cat despre colegi, eu, unul, nu ma cosider coleg cu ziaristi care trunchiaza sau falsifica deliberat adevarul ori “emasculeaza”
stiri, renuntand la a oferi si background-ul necesar intelegerii situatiei.
10 Oct 2009 la ora 6:07 pm
Soroceanu asta nu e ala care s-a legat intr-o emisiune de la UNU TV Piatra Neamt de o colega de presa, de la Antena 3? El vorbeste de colegi?
Pe tipa aia de la Antena 3 a spurcat-o din cauza unei intrebari pe care ea i-a adresat-o lui Tariceanu. Din cauza limbajului lui Soroceanu, televiziunea a luat amenda de 50 de milioane in luna martie.
Uite cum suna interventia lui Soroceanu:
Cristian Soroceanu: “… deci ar trebui s-o întrebe pe mă-sa, Catrinel Cojocaru, care a fost doctoriţă prin spital şi care se pare că-şi plăteşte poliţele prin intermediul odraslei, că acel act numit concediu medical, nu se ia … se dă de către un medic…”.
(…)
Cristian Soroceanu: ”Eu pot accepta multe în această viaţă împuţită. Şi vorba lui Mărginean “ca parul din fund scurtă şi plină de căcat…”
(…)
Cristian Soroceanu: “Este fiica celebrului actor Corneliu Dan Borcea. Şi aş vrea să-l întreb pe tatăl ei… Reputatule actor Corneliu Dan Borcea între dvs şi Daniela Soroceanu există o relaţie de amiciţie,.. aţi apelat la Daniela Soroceanu care v-a ajutat necondiţionat,…eu omul de rând sau altul ce să înţeleagă dacă Daniela Soroceanu (soţia realizatorului) e o scroafă şi dvs sunteţi amic cu ea? Că dvs sunteţi un porc? Vă rugăm să specificaţi rasa”.
(…)
Cristian Soroceanu: ”Apare un personaj nou în Vestea, Caty cu Y, … Caty cu Y C. de la căcat, că dacă nu scrie cine e poate fi interpretat.”
Si uite decizia CNA:
Către,
S.C. EUROMEDIA TV S.R.L.
Str. Mihai Viteazu nr. 1, bl. C1, parter,
Piatra Neamţ, Jud. Neamţ
C.U.I. 13810424
pentru postul de televiziune UNU TV
Vă înaintăm, alăturat, Decizia C.N.A. nr. 401/31.03.2009 privind amendarea cu 5.000 lei a radiodifuzorului S.C. EUROMEDIA TV S.R.L. şi vă atenţionăm că, potrivit dispoziţiilor Deciziei C.N.A. nr. 52/2003, aveţi obligaţia de a transmite în următoarele 24 de ore de la comunicare, sonor şi vizual, de cel puţin 3 ori, în intervalul orar 18.00-22.00, din care o dată în principala emisiune de ştiri, următorul text:
„Consiliul Naţional al Audiovizualului a sancţionat postul UNU TV cu amendă în cuantum de 5.000 lei, întrucât în emisiunea “Revista presei” din 06 martie 2009, difuzată la o oră accesibilă tuturor categoriilor de public, realizatorul a folosit un limbaj vulgar, injurios şi a adoptat o atitudine contrară bunelor moravuri, fapt ce contravine dispoziţiilor privind protecţia copiilor şi care a fost de natură să prejudicieze dreptul la imagine al unei persoane.
Potrivit legislaţiei audiovizuale, prezentarea unor fapte poate fi făcută prin folosirea unui limbaj adecvat unei exprimări publice, iar realizatorii sau prezentatorii de emisiuni audiovizuale au nu numai drepturi, ci şi obligaţii pe care trebuie să le respecte atât în privinţa protecţiei copiilor, cât şi în privinţa dreptului la imagine al persoanei.”
10 Oct 2009 la ora 6:09 pm
Detalii despre emisiunea cu pricina si despre cum Soroceanu a fost zburat de la UNU TV la adresa asta: http://www.gheghici.ro/cristi-soroceanu-vs-catrinel-cojocaru/
10 Oct 2009 la ora 6:20 pm
Soroceanu asta toata viata a scris despre fotbal, recte Ceahlaul lui Pinalti. Pinalti e de la PDL, prieten cu Seche. Cum era sa dea pe post Soroceanu o stire in care sa iasa prost Sechelariu?!
10 Oct 2009 la ora 6:21 pm
una peste alta, fiind vot secret naiba stie cine a votat cu cine. ca una scrie azi desteptarea si alta ziarul de bacau. poate pentru tine o fi vreo smecherie chestia asta, da pentru mine, ca om neinplicat politic ma cam doare in 14 cine a fost pentru, cine impotriva sau alte chestii de culise. m-a distrat doar ca se batea cap in cap ce scriau 2 ziare, un rand de jurnalisti probabil dormeau la sedinta
in rest, numai de bine!
10 Oct 2009 la ora 6:29 pm
Eu observ ca Soroceanu asta sau cum i-o zice nu are deloc respect fata de parinti. Vezi ce-i spune lu’ Bibire si vezi cum vorbeste referitor la parinti in emisiunea citata. Intreb si eu: e orfan sau doar bou? Sa specifice el rasa, apropo de emisiunea amendata.
10 Oct 2009 la ora 6:39 pm
O, ce veste minunata! Mutumesc domnule Bibere pentru fragment. Raman la parerea ca MARS il puteti adresa parintilor, sau colegilor dvs care v-au sarit in ajutor si care nu stiu nici pina la ora asta cu cine vorbesc eu la telefon, gen “mister” Gorbunov, GS si altii. Despre decizia CNA e amuzant ca s-a publicat doar o decizie care NU a rams definitiva. In decizia definitiva postul incriminat nu este amendat. Si inca ceva: de ce nu publicati, domnule Bibere si convorbirea pe care ati avut-o cu un om pe care il cunosc si eu si caruia i-ati marturisit SINCER ca nu aveti nimic personal cu mine, ci vreti sa loviti doar in Realitatea
))) prin comentariile dumneavoastra…deontologice…
Toate cele bune !
10 Oct 2009 la ora 6:46 pm
PS: Aaaaa, am uitat sa va transmit ca nu mai postez nimic, asa ca puteti sa ma faceti cum vreti, sa ma intoarceti pe toate fetele si sa ma disecati. Vadeti ca ma gadilitzi
))) Nu de alta, dar o sa va laudati ca aveti trafic mai mare ca Shrek
))))
10 Oct 2009 la ora 6:52 pm
soroceanu, asta, nu stie ca exista si contencios?!
10 Oct 2009 la ora 6:56 pm
Domnule Soroceanu, dumneavoastra aberati cu gratie. Ziceti Dvs. “de ce nu publicati, domnule Bibere si convorbirea pe care ati avut-o cu un om pe care il cunosc si eu si caruia i-ati marturisit SINCER ca nu aveti nimic personal cu mine, ci vreti sa loviti doar in Realitatea”.
Eu nu am nimic personal cu Dvs. si nici cu Realitatea. Am semnalat doar un derapaj nepermis de la niste norme jurnalistice. Cat despre omul pe care-l cunoasteti si caruia i-as fi marturisit nu stiu ce, ma faceti sa rad. Lasati povestile pentru copii.
E mai putin important ca amenda a ramas sau nu definitiva; important este ca a existat fapta.
In ceea ce priveste traficul, da, il am mai mare decat Shrek. Aici aveti dreptate.
10 Oct 2009 la ora 7:11 pm
discutia asta se indreapta catre “cine o are mai mare”
. Eu, ba….
10 Oct 2009 la ora 7:12 pm
@Ovidiu: Ba eu, ba eu.
Aveti dreptate.
10 Oct 2009 la ora 8:38 pm
[...] luat de o altă entitate, Cristi Socoreanu, care duce RTV Bacău pe o pantă de cretinism. De pe blogul lui Bibire (care, apropo, are doar barba mai mare ca mine, nu şi traficul), aflu minune de principii [...]
10 Oct 2009 la ora 2:59 am
Tov Bibere, va rog sa ne explicati logica dvs de fier: daca amenda nu e definitiva, cum adica “E mai putin important ca amenda a ramas sau nu definitiva; important este ca a existat fapta”. Daca o amenda nu e definitiva si e retrasa, inseamna ca NU a existat nicio fapta !!!! Logic? Mersi. Cine v-a injurat domnule Bibere? Fiti rezonabil, va rog !!! Daca n-aveti bani, spune-ti-mi si poate va ajutam…facem o cheta…gasim o solutie, se poate???
)))
10 Oct 2009 la ora 8:13 am
Tov Soroceanu, logica Dvs. e schioapa ca un iepure batran. Am verificat la CNA si amenda pe care postul DVS a primit-o nu a fost retrasa, ci inlocuita cu o sanctiune mai blanda.
Cum ati dormit azi-nopate? Ca am vazut ca ati avut ceva activitate. Inteleg sa semnati “Moralul”, dar “Patent”, “Ileana Cosanzeana”, “Fanariotul”?!
Putina imaginatie, ce naiba.
Oricum, v-am sters productiile si va sfatuiesc sa va linistiti; nu de alta dar va banez IP-ul si nu o sa mai puteti citi margaritarele mele de intelepciune. (aici a fost o autoironie, va rog nu va obositi sa reactionati violent).
10 Oct 2009 la ora 3:43 pm
Cristi Soroceanu?…..
Producator general la Realitatea TV Bacau?
…. Foarte interesant …care e calitatea care il recomanda……cazierul?